Call Control
Call Control

Tümleşik İletişim altyapısında en önemli merkezi cihaz tüm uç cihazların gidip kayıt olduğu, son kullanıcıların,arama kurallarının  belirlendiği ve  tümleşik ağ içinde tüm arama ve çağrıların kontrol edildiği merkez iletişim sunucusu veya çözümüdür.

Cisco (Collaboration)İşbirliği Çözümleri altında yer alan IP tabanlı iletişim mimarisini oluşturan Cisco Tümleşik İletişim teknolojisinde Call Control ünitesi  olarak Cisco Unified Communication Manager yazılımı, kendi donanımsal sunucusu ile birlikte gelen paket Cisco Business Edition 6000  (BE6K)platformu veya Cisco Business Edition 7000 (BE7K) platformu kullanılmaktadır.



Facebook Twitter Google+ Pinterest
Cisco Unified Communication Manager

Cisco Unified Communications Manager çözümü ile kurumsal boyutta 40.000 kullanıcı ve mega cluster yapısı içinde 80.000 kullanıcıyı destekleyen IP iletişimini proses eden bir IP tabanlı santral çözümüdür.    Klasik telefon özelliklerinin yanında ayrıca video, mobilite, anlık durum bilgisi, ve gelişmiş özellikte konferans çözümleri gibi gelişmiş uygulamaları da desteklemektedir.

Bu güçlü çağrı konrol sistemi çözümü ayrıca aşağıdaki konularda size yardımcı olur:

  • Desktop sistemlerden TelePresence odalarına kadar genişleyebilen basit ve tek bir altyapıdan oluşan bütünleşik iletişim platformu sayesinde tüm çalışanlarınıza video iletişimini sunabilirsiniz.
  • Ses sistemlerini basitleştirerek tümleşik iletişim konseptinde maliyetlerinizi azaltabilir ve kullanıcılara hak tanıma ve telefon kullanıcı haklarının bakımını kolayca yapabilirsiniz.
  • Tamamlayıcı tümleşik iletişim sayesinde çalışanlarınızın iş iletişimini arttırarak üretkenliklerini ve daha etkin çalışmalarını sağlayabilirsiniz.
  • Mobilite özelliği sayesinde çalışanlarınızın akıllı telefonlarına veya kullandıkları tablet PC'lere  tümleşik mobilite yazılım yüklenerek her nerede olurlarsa olsunlar herhangi bir içerik ile herhangi bir cihazdan zengin medya destekli iletişim kurmalarını sağlayabilirsiniz.
  • Çalışanlar arasında İşbirliğini sağlar: Anlık mesajlaşma denilen Instant Messaging (IM) sayesinde  chat olarak başlayan oturum , telefon aramasına dönüştürülebilir ve sonrasında videokonferans görüşmesine dönüştürülebilir.
  • Bu çözümün uygulama modellerinde esneklik sağlar: dışarıya açık bulut teknolojisi çözümü,  özel bulut, müşterinin kendi ofisinde, uzak ofis veya hibrit şeklinde

Cisco Unified Communications Manager çözümü şu an mevcutta kullanılan tüm iletişim özellikleri ve uygulamalarını destekleyen  tümleşik bir çalışma ortamını iş dünyasına sunmaktadır.

incele oku »
Cisco Business Edition 6000

Cisco Business Edition 6000 sistemi Cisco UCS bazlı bir sunucu şeklinde gelen ve üzerinde aynı anda birden fazla Cisco Collaboration çözümünün çalışabildiği bir paket donanımsal çözümdür.

Cisco Business Edition 6000 High Density ve Cisco Business Edition 6000 Medium  Density şeklinde iki farklı donanım seçeneği sunmaktadır.  High Density modelinde aynı anda 8 İşbirliği Uygulaması çalıştırılabilirken Medium Density modelinde ise aynı anda 4 Collaboration Uygulaması çalıştırılabilmektedir.  Kullanıcı sayısı olarak 1000 kişiye kadar ve uç sistem olarak ise 1200 uç sisteme kadar desteklemektedir.

Cisco Business Edition 6000 modelinde çalıştırılabilecek uygulamalar aşağıda listelenmiştir.

  • Çağrı Kontrol: Cisco Unified Communication Manager
  • Messajlaşma: Cisco Unity Connection
  • Anlık Mesajlaşma ve Durum Bilgisi: Cisco Jabber
  • Operatör Konsolu: Cisco Unified AC
  • Genel Yayın: Cisco Paging Server
  • Çağrı Merkezi: Cisco Unified CCX
  • Acil Durum İletişimi : Cisco Emergency Responder
  • Konferans Kontrolü: Cisco TelePresence Conductor
  • Medya İşlemcisi : Cisco TelePresence Server
  • Çoklu Konferans Takvim Planlama: Cisco TelePresence Management Suite
  • Video Kayıt ve Yayınlama: Cisco TelePresence Content Server
  • İşbirliği Edge Çözümü: Cisco Expressway ve Cisco TelePresence VCS
  • Provizyon: Cisco Prime Collaboration Provisioning 
incele oku »
Cisco Business Edition 7000

Cisco Business Edition 7000 sistemi Cisco UCS bazlı bir sunucu şeklinde gelen ve üzerinde aynı anda birden fazla Cisco Collaboration çözümünün çalışabildiği bir paket donanımsal çözümdür.

Cisco Business Edition 7000 High Density ve Cisco Business Edition 7000 Medium  Density şeklinde iki farklı donanım seçeneği sunmaktadır.  High Density modelinde aynı anda 5 ile 10 adet arasında İşbirliği Uygulaması çalıştırılabilirken Medium Density modelinde ise aynı anda 4 ile 6 adet arasında  Collaboration Uygulaması çalıştırılabilmektedir.  Kullanıcı sayısı olarak 1000 ile 5000 kişi arası ve uç sistem olarak ise 3000 ile 15000 uç sistemi arasında desteklemektedir.

Cisco Business Edition 7000 modelinde çalıştırılabilecek uygulamalar aşağıda listelenmiştir.

  • Çağrı Kontrol: Cisco Unified Communication Manager
  • Messajlaşma: Cisco Unity Connection
  • Anlık Mesajlaşma ve Durum Bilgisi: Cisco Jabber
  • Operatör Konsolu: Cisco Unified AC
  • Genel Yayın: Cisco Paging Server
  • Çağrı Merkezi: Cisco Unified CCX
  • Acil Durum İletişimi : Cisco Emergency Responder
  • Konferans Kontrolü: Cisco TelePresence Conductor
  • Medya İşlemcisi : Cisco TelePresence Server
  • Çoklu Konferans Takvim Planlama: Cisco TelePresence Management Suite
  • Video Kayıt ve Yayınlama: Cisco TelePresence Content Server
  • İşbirliği Edge Çözümü: Cisco Expressway ve Cisco TelePresence VCS
  • Provizyon: Cisco Prime Collaboration Provisioning 
incele oku »