Cisco Unified Communications Applications kategorisi kurum içinde kullanılan iş süreçleri ile ilgili programların içine Cisco Jabber çözümünün entegre edilmesini sağlayan Cisco Jabber Software Development Kitten, son kulllanıcıların mobil cihazlarına kurulan Cisco Jabber for Android, Cisco Jabber for MAC, Cisco Jabber Windows, Cisco Jabber for iPhone and iPad uygulamalarından, webden sadece bir link tıklanarak kurum içindeki Cisco Collaboration sistemlerine bağlantı sağlayan Cisco Jabber Guest çözümünden, son kulllanıcıların unified mesaj kutularına sesli mesajlar bırakmalarını sağlayan Cisco Unity Connection çözümünden ve anlık durum bilgisi ile anlık mesajlaşma çözümü Cisco Unified Communications Manager IM & Presence Server uygulamalarından oluşmaktadır.
İlgili Dökümanlar
Cisco Jabber’ı tercih etmeniz için 7 neden 1,56 MBCisco Jabber Software Development Kit kurum içinde kullandığınız web uygulamaları veya web portallarının içine Tümleşik İletişim çözümünün entegre edilmesini sağlayan yazılım geliştirme kitidir. Cisco Jabber Software Development Kit (SDK) ile herhangi bir web uygulamasına tümleşik iletilşim ile gelen özellikler basitçe ve hızlıca entegre edilebilmektedir. Uygulama geliştiriciler, müşteriler, iş ortakları bu güçlü SDK kitinin yardımı ile kendi iç web uygulamalarına sesi, görüntüyü, anlık mesajlaşmayı, anlık durum bilgisini, sesli mesaj kutusu ve konferans gibi çözümleri dahil edebilirler.
Cisco Jabber Guest çözümü sadece web browser veya mobil cihazlardan bir URL linki veya butonun tıklanması sonucunda müşterilerin veya misafir katılımcıların Cisco TelePresence odalarına veya Cisco Çoklu Konferans odalarına katılmasını sağlayan paket çözüme verilen isimdir.
Cisco Jabber Guest temelinde yeni geliştilren WebRTC protokolü üzerinden çalışmaktadır.
Cisco Jabber for Android uygulaması Android işletim sistemine sahip akıllı telefonlar ile tablet cihazlara kurulabilen yazılım tabanlı Cisco Collaboration çözümündeki son kullanıcılara yönelik Cisco UC client yazılım çözümüdür.
İstenirse aynı uygulamanın Cisco Jabber for iPhone ve Cisco Jabber for iPAD versiyonu da bulunmaktadır ve IOS işletim sistemlerine sahip mobil cihazlara kurulabilmektedir.
Bu uygulama sayesinde akıllı telefon veya tablet cihazınızdan Cisco Collaboration uç sistemleri, Cisco TelePresence sistemleri ile sesli ve görüntü görüşme yapılabilmektedir.
Aynı zamanda anlık durum bilgisi ve anlık mesajlaşma işlemleri de yapılabilmektedir. Videokonferans görüşmelerinde yapılan içerik paylaşımları da bu mobil cihazlardan görüntülenebilecektir.
Cisco Jabber for MAC uygulaması MAC işletim sistemine sahip bilgisayarlara kurulabilen yazılım tabanlı Cisco Collaboration çözümündeki son kullanıcılara yönelik Cisco UC client yazılım çözümüdür.
İstenirse aynı uygulamanın Cisco Jabber for Windows versiyonu da bulunmaktadır ve normal bilgisayarlara kurulabilmektedir.
Bu uygulama sayesinde bilgisayarınızdan bir web kamera aracılığıyla normal Cisco Collaboration uç sistemleri, Cisco TelePresence sistemleri ile sesli ve görüntü görüşme yapılabilmektedir.
Aynı zamanda istenirse doküman paylaşımıda yapılabilmektedir.
Cisco Jabber for Windows uygulaması windows işletim sistemine sahip bilgisayarlara kurulabilen yazılım tabanlı Cisco Collaboration çözümündeki son kullanıcılara yönelik Cisco UC client yazılım çözümüdür.
İstenirse aynı uygulamanın Cisco Jabber Mac versiyonu da bulunmaktadır ve MAC bilgisayarlara kurulabilmektedir.
Bu uygulama sayesinde bilgisayarınızdan bir web kamera aracılığıyla normal Cisco TelePresence sistemleri ile sesli ve görüntü görüşme yapılabilmektedir.
Aynı zamanda istenirse doküman paylaşımıda yapılabilmektedir.
Cisco Jabber for iPhone and iPad uygulaması IOS işletim sistemine sahip akıllı telefonlar ile tablet cihazlara kurulabilen UC client uygulamasıdır.
İstenirse aynı uygulamanın Cisco Jabber for Android versiyonu da bulunmaktadır ve Android işletim sistemlerine sahip mobil cihazlara kurulabilmektedir.
Bu uygulama sayesinde akıllı telefon veya tablet cihazınızdan Cisco Collaboration uç sistemleri, Cisco TelePresence sistemleri ile sesli ve görüntü görüşme yapılabilmektedir.
Aynı zamanda anlık durum bilgisi ve anlık mesajlaşma işlemleri de yapılabilmektedir. Videokonferans görüşmelerinde yapılan içerik paylaşımları da bu mobil cihazlardan görüntülenebilmektedir.
Cisco Unity Connection gelişmiş işbirliği için tasarlanmış olan basit tümleşik sesli mesajlaşma çözümüdür. Cisco Unity Connection çözümü ile isteyen son kullanıcılara sesli mesaj kutusu IT ekibi tarafından basitçe tanımlanabilmeketdir. Böylece size ulaşamayan ama size hızlıca ve basitce bir durumu veya haberi sesli mesaj olarak bırakılmak isteyen kişilere bu olanağı sağlar.
Cisco Unity Connection çözümü sesli mesaj kutusuna bırakılan sesli mesajlara son kullanıcıların ister email kutusundan, web ratayıcı programlar, Cisco Jabber, Cisco Unified IP Phone, akıllı telefon veya tablet cihazlar üzerinden erişimine izin verir.
Cisco Unity Connection çözümünü aynı zamanda Tümleşik İletişim altyapısına geçip IP tabanlı bir santral çözümü kurulurken en çok istenen Otomatik Karşılama (Auto Attendant) fonksiyonunu da yerine getirmektedir.
Cisco Unified Presence - Jabber XMPP ile güçlendirilerek - standart bazlı olarak şirket içinde ve dışında çalışanların birarada iletişim kurmlaraını sağlayan kurumsal bir platform sunmaktadır. Bu açık ve esnek presence platformu üzerinden güvenli bir şekilde anlık durum bilgisi ve anlık mesajlaşmalar Cisco Unified Communications manager ile diğer uygulamalar arasında iletilebilmektedir.
Cisco Unified Communications sisteminin entegre bir parçası olarak Presence Server ile aşağıdakileri yapabilirsiniz:
Anlık durumu farkederek hızlı karar vermenizi sağlar ve üretkenliğinizi arttırır. İş arkadaşınızın erişilebilirliğini - masaüstünüzden, monil cihazınızdan veya takvim bilgisinden- görerek iletişim gecikmelerini minimuma indirebilirsiniz.
Diğer şirketlerdeki iş ortaklarınız veya müşterilerinizin erişilebilirliğini görerek ve onlarla yazılı mesajlaşabilirsiniz.
Eş zamanlı olarak Cisco Unified Communications ve standart bazlı XMMP clientları dual-protocol platform özelliği ile destekler ve doğal olarak hem SIP/SIMPLE ve XMMP desteğini tek bir uygulama üzerinde desteklemektedir.
Mevcut web ve iş uygulamalarına anlık erişilebilirlik bilgisini sağlayarak iş proseslerinin hızlanmasını sağlar. Anlık durum bilgisi destekli müşteri merkezleri ile ilk çağrının çözülmesi ve müşteri memnuniyeti arttırılır.
Kurumsal düzeyde geliştirlimi anlık mesajlaşma özellikleri ile ( group chat, persistent chat, IM logging, ve IM history) iş gereksinimlerinizi karşılayan çözümler sunar.